SEBARAU PERGAU MENGGANAS

0 Comments »
Empangan Pergau agak terlepas pandang dari mata pemancing. Baru-baru ini selepas terkeluarnya artikel dari saudara Adlizam dari majalah Pancing barulah ia mula mendapat perhatian. Memang kepantangan aku kalau dengar sebarau frenzy ni. Mana boleh tahan beb. Dua-tiga trip yang suksess sebelum ni memang membakar perasaan aku yang belum pernah lagi sampai ke sana. Selepas booking bot sebulan yang lepas, akhirnya aku, Hj mahat dan Razlan selamat sampai ke Jeti Empangan Pergau yang tidak semeriah jeti kenyir semasa tengkujuh.
Walaupun nampak ramai pemancing lain yang hadir, mereka semua sebenarnya adalah kenalan lama yang kebetulan sama-sama ingin menduga Sebarau Pergau. Best juga, mesti meriah malam nanti sebab semua dari kami tinggal di calet yang sama.

Sebarau pertama dengan ratlin CGO, saya mesti pilih.























Hanya 3 ekor sebarau diambil buat lauk,yang lain release untuk kawan-kawan lain menduganya nanti.
















Sebarau dengan Shadrap deep Bleeding Copper Flash

















Hahahahaha.. aku suka


Toman Hj Mahat dinaikkan dengan Shadrap FireTiger

 Apa ko kepit bibir atas dia pulak.... heheheh

 Ratlin lagi... jom sailang!!


 Shadrap fire tiger kaler lama... rare !!

 Bye BYe

 Ko panggil yang paling besar datang sini cepat!!

 Sungai Pergau yang baru kena kepala air

 Sungai yang cantik

Sejuk gila air kat sini

 Aik.. ratling lagi...

 Yang ni pun ratlin..

 Oyeahh,,,, ratlin rules!!

 Suka tul Hj Mahat pancing toman sekarang..

 Ralin lagi ni... adeh malas la nak sebut...



 


 Sebarau terbesar dari Haji Mahat.