Eging Pulau Berhala

0 Comments »
Trip ini ditaja oleh Syarikat Kepong sempena lawatan tester Yamshita dari Jepun, Eisuke Kawakami. destinasi pilihan ialah Pulau Berhala yang mana terkenal dengan sotong mengabangnya. Bot pilihan ialah bot ikan masin 1 (IKM1) yang berukuran 36 kali dan dilengkapi dengan engine 200hp kali dua... = 400hp!!Berbekalkan Rod 7-9 kaki, kami menduga di sekeliling Pulau Berhala dan bertukar setelah kurang sambutan. Selepas itu kami menduga di Unjang yang berdekatan dan memperolehi banyak sotong dengan candat Yamshita.











Test rod MGFA

0 Comments »
Kali ini MGFA menjemput aku untuk test rodnya di Belum. Ni dah kira bonus... sapa tanak gi Belum free. Kena pulak dengan toman yang sedang menggila... aku pun naik gila la...
































Sepayang Revisited

0 Comments »
rip reunion ini bersama-sama dengan kawan sekolah lama semasa di MRSM Muar dahulu. Kalau dulu muda-muda pegang gitar, dah tua ni pegang rod la pulak. Sama sahaja gilanya.







Sebarau Tanjung Malim

0 Comments »
4 april 2010, Tanjung Malim.
Nak dapatkan sebarau besar kadang-kadang tidak perlu pergi menjelajah jauh ke hulu sungai mahupun tasik-tasik besar. Kadang-kadang ia berada berdekatan sahaja dengan penempatan manusia. Tapi jangan sampai ada tangan gatal yang dapat tahu. Haruan curut pun boleh pupus dibuatnya.

Sebarau ni tak jauh pun dengan KL. 1/2 jam perjalanan.





































Lepas casting boleh gi makan pau...