POPPING PACU LAGUNA

0 Comments »
Kolam ini terletak di depan Giant Kelana Jaya, betul-betul belakang Shell. Kalau aku dah bosan sangat dan tak leh tahan nak baling pancing, kolam ni lah nak melepaskan gian. Kat sini jugaklah klu nak training casting bagi tepat. Casting kena betul-betul park popper kat sebelah roti. Kalau nak lagi best, kasi lompat popper tu duduk atas roti.

Jimok yang baru sambar Conquest 101 pun test reel kat sini



 BESTNYE PACU PUN MAKAN POPPER...


TEST BARANG MGFA DI SEMELING

0 Comments »
Trip free ini ditaja oleh MGFA (Malaysia GameFishing Anglers), sebab nak test rod, lure, tali, leader dan snap. Beruntunglah MGFA sebab trip ni dapat jadi cover Pancing bulan september. Mesti sale naik.. cayalah (nak ampau....)

Mak dari MGFA, dia yang bertanggungjawab membawa kami ke sana.


Inasec2, pemancing wanita pertama menaikkan siakap pada hari tersebut


Ina junior menyusul pula.. good size.


Size ni kira kecik ni... mengacau je...


Siakap paling besar, dinaikkan dengan rod Viper 2 dan reel Hemingway


Yang ni pun besar,


tu yang best mancing siakap, ada aksi lompat-lompat.


Joran Shimji ni memang bestlah... saya mesti pilih.


Kan bagus kalau bagi je rod ni kat aku, leh jugak aku test tarik toman


Semua barang dari MGFA, murah dan berbaloi-baloi


Macam pernah tgk je muka brader ni.. tapi di mana ya??


Huh, tak tau panas betul budak pompuan ni


Spinning birdnest


Kalau ada Arapaima kat kolam ni... jangan buat aksi macam ni.

CASTING DI TAMAN NEGARA KUALA TAHAN ( HEAD TUBE @ Buff untuk dijual)

0 Comments »
Tarikh : 11 oct 2009
Lokasi : SUNGAI TAHAN

Trip casting ini berjalan sepanjang Sungai Tahan hinggalah ke Lubuk Tenor. Selepas itu naik menyusuri lagi sungai hingga ke Lata Berkoh. Untuk ke Lata Berkoh kami terpaksa trekking sejauh 700m melalui denai sebelum sampai ke lokasi. Walaupun tiada ikan yang dinaikkan didalam trip ini, casting di Sungai Tahan memang best. Kenalah repeat lagi sampai dapat ikan. Mungkin lebih bagus jika datang ke sini pada hari cuti atau naik ke atas lagi sehingga ke Melantai. Ongkosnya kena lebih la....

Macam mancing kat Berau ..






Tak dapat ikan pun tak pe.. janji bergaye..


p/s : SAYA ADA MENJUAL TOPENG @ BUFF @ HEAD TUBE SEPERTI YANG DIPAKAI . HARGANYA CUMA RM35 SAHAJA TERMASUK KOS POS. FREE SIZE DAN ADA 4 JENIS CAMO. TAPI LEBIH KURANG JE LAH KECUALI URBAN CAMO, DIA BERWARNA PUTIH KELABU. KALAU BERMINAT NAK JADI HENSEM DAN GANAS SERTA MACHO. BOLEH SMS

Length 55cm - Width 25cm

012-2021745 (TOMX)
NO ACCOUNT MAYBANK : 162151690119 ( FAIZUL BIN OSMAN)
EMAIL ADD : tomxpalam@yahoo.com


BUFF @ HEAD TUBE

BUFF ialah sejenis kain dari material yang elastik dah banyak digunakan oleh peminat-peminat sukan outdoor seperti memancing dan memanjat gunung. Sangat sesuai untuk melindungi muka dan leher dari terik pancaran matahari. Ia adalah 100% microfibre polyster jadi ia nipis dan senang bernafas jika menggunakannya untuk menutup hidung.
Fashion yang terkini dan versatile membolehkan ia dipakai dengan berbagai cara. (cara memakainya ada dipaparkan di belakang bungkusan)

Boleh digunakan sebagai skaf




Camni pun stylo..


Cara-cara penggunaan buff



DESIGN YANG ADA DALAM STOK

1) WOODLAND CAMO - SOLD OUT



2)JUNGLE CAMO-SOLD OUT



3) Desert camo-AVAILABLE



4) URBAN CAMO-AVAILABLE


RUBY RED - Available



KENYIR MONSUN 2008 BERSAMA LFC

0 Comments »
Kali ni trip bersama LFC selama 5hari 4 malam. Gila punya lama. Biasalah, bila bulan dec ni tak lain tak bukan nak belasah sebarau kaw kaw punya. Setiap 2 pemancing akan mendapat satu bot. boleh casting sampai lebam. Cuma pada hari pertama disebabkan kesilapan teknikal, terpaksa berkongsi bot dengan botak spinning dan daniel. Tak kisah lah.. 5 hari beb... rilek-rilek aje lah. Menaiki bot tkp (??? ) Berahim, abg kepada mat B.
Aku,botak,wafi dan ggp Bertolak awal dari KL. Singgah Di Kuantan untuk casting sekejap di Esplanade dan meronda-ronda ke kedai pancing. Sambil-sambil tu dapat juga berjuma dengan KLC dan pusing-pusing kat lorong kunyit... auw.
Bertemu dengan LFC di Kuala Berang dan bergerak ke Jenagor setelah bersarapan dan terus menaiki Bot Berahim yang telah sedia menunggu.
First day kami di Kawasan berdekatan sungai Sempit.

Sebarau ni frenzy lewat petang. sampai kita orang lupa nak tgk jam.

Selepas Daniel naikkan sebarau ni kami sudah hilang arah nak balik. Nampak lampu bot dari jauh. Dekat sejam baru lah sampai. Dah sampai pulak rupa-rupanya kami tersalah bothouse. Terjumpa dengan boathouse geng aluminium. Nasib baik Karim (boatman) tolong hantarkan ke mana tah.. tetiba boleh terjumpa botman kami yang sedang meronda2 mencari. gile lah .. dah le masa tu nak hujan da.. Dalam pukul 10 malam baru sampai ke bot induk.

Esok harinya baru dapat berpartner dengan wafi. Sebarau memang ada. Tapi payah gila nak jumpa...

Size sebarau macam ni sepatutnye bersepah-sepah. tapi trip yang ni macam silap tarikh je.. Sebarau tah gi mana tah..

Punya la boring casting.. sempat tido, main masak-masak, mandi manda.

Setakat toman kat Air Ganda banyak.. Belasah je lah..

Port ni memang nampak cantik.. tapi banyak belida tu bro..

MB Flat slap

GDX hitam legam

Toman Blacken

Kesimpulannya : tak semestinya gi kenyir bulan 12 akan membuahkan hasil sebarau yang lumayan.. nasib-nasib la... kalau kena harinya.. memang banyak gila boleh dapat.

TRIP-TRIP SEPAYANG

, 0 Comments »
SEPAYANG 23 MAY 2009

Trip kedua ke Sepayang, bersama Jimouque dan Madi. Semua gara-gara lepas trip pertama yang mencankup-cakup.

Disebabkan sampai awal pada malam sebelum, kami tidur di rumah rakit Rahim.Best juga sebab pagi-pagi boleh tengok sunrise..

Jimoque membuka lembaran pagi dengan menaikkan toman rempit dengan chugbug 8cm dan menggunakan reel Metanium Mg DC!! adeh... pedih telinga...

Daiwa alphas r-edition memang kena buli je lah ... sekarang beliau tak pakai dah alphas. Pakai Conquest dan scorpion XT sahaja...

Sebarau dengan Fat Rap FireTiger ini dapat apabila baling ke arah toman bujang timbul..

Strike Pro Mag Popper ini digunakan bila dah malas nak mancing.. tarik je..

Jumpa pakcik ni casting sambil duduk je... hasilnya.. KELISA. Teluk ini memang banyak Kelisa, mungkin satu hari nanti rezeki aku pulak.


sebanyak 6 ketul gewang telah diPAW oleh toman sepayang, fat rap glass chatreus, bubble pop 88,x rap, skitter pop, .. arghh... tension.


SEPAYANG 14 JUN 2009

Kali ni trip bersama Naga dan Rehot. Semua Team Pacat sudah keracunan toman Sepayang. Lokasinya pula tidaklah jauh mana. Air tenang pada paginya memang best untuk mengesan anak-anak toman. Hasil boleh dikatakan kurang juga trip ni.. air tak cantik(alasan).


Skitter Pop CRH 9cm peberet jay, dia kalau tak bawak popper ni.. memang dia tak leh dapat ikan la jawabnya.

Gunnish Hasu 115mm.

bye bye


Naga kena buli mama toman.